zaterdag 23 mei 2015

Bruggenbouwen




dromen

Niet alle bruggebouwen is belangrijk of goed. Soms ligt er al een vaste oeververbinding en is het een middel om overvloed over te brengen. Het is maar waar je staat hoe je daarover oordeelt; in de file, op die ene brug met een blik de ruimte in of juist op die er naast. Een andere keer gaat een brug naar het nergens of naar een moeras. Een pontje zou dan ook volstaan.

Weg van de beeldspraak; als ik Vliegbasis Soesterberg opfiets hoor ik ze meteen, de leeuweriken. “Ze zijn terug,” zegt een man die van vogels houdt. Zijn vrouw weet dan weer veel van bloemen. Net als ik denkt ze dat er een rietorchis staat. Samen genieten ze van wat ze zien.

Bij Drakensteyn zie ik een rij rode damesmuiltjes. Ze zijn leeg en wandelen weg. Het blijft dus bij dromen.

indien je dit krankzinnig vindt habibi
bedenk dan kilometers verderop
zitten echte meisjes en jongens angstvallig
als daad van verzet op terrassen van starbuck
luidkeels te vrezen voor het leven

Fragment uit Ramsey Nasser, de ondermens en zijn habitat, bundel onhandig bloesemend; gedichten (Amsterdam: De Bezige Bij, 2009)


Je kan de foto's aanklikken voor een grotere versie ervan.


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Had je al die rode schoenen meegenomen en daar neergezet?

martin zei

Nee er rommelde iemand in die woonwagen en die zal wel kunstenares zijn en dat hebben bedacht. Ik fietste er toevallig langs. Het hoort bij vuurol vermoed ik.

martin zei

Of kijk hier voor informatie.