zaterdag 5 oktober 2013

De Wacht




Dierendag

Vorige week wist ik al waar ik vandaag over zou moeten schrijven. Bij vertrek was ik dat heldere inzicht kwijt, maar in de eerste uren kwam het terug. Vandaag trap ik naar mijn zusje die deze week jarig was. Het gaat door de op-één-na gelukkigste provincie van Nederland (zag ik de avond tevoren bij de factcheckers), waar ik mooi wel geboren ben.

Ik raak de weg kwijt in de Hoeksche Waard. Ben bijna in Brabant als ik op een smalle dijk een man die een kinderwagen duwt de weg kan vragen. Even later weer in buurtschap De Wacht: “Hier kan je alleen verder met de waterfiets. Dit is het einde van de wereld,” zegt een man boven op de dijk. Zo kom ik veel te laat aan.

Weer naar huis: er is geen krant te koop op het station en er valt een trein uit. Maar er gaat een volgende en iemand heeft zijn Volkskrantje laten liggen. Zo lees ik op dierendag over ontdekte dieren in Suriname en uitstervende exemplaren in zeeën en oceanen. Een variatie op het half volle of half lege glas.

Je kan de foto's aanklikken voor een grotere versie. Bovendien krijg je soms informatie als je er met de muis op gaat staan.


Geen opmerkingen: