vrijdag 13 september 2013

Klagen








Net op tijd


Mensen houden niet van geklaag (alleen van zelf klagen). Kijk naar de dingen die je wel kunt; naar de mooie dingen, zegt men. Dat doe ik dan maar weer, tegen de klippen op. De eerste 10 km fietste ik door een havengebied met heel veel vrachtverkeer. De Westrandweg is ontdekt. Ik zag een motorfiets op de weg liggen, de berijder lag onder de vangrail. De pont over het Noordzeekanaal was net een minuut weg.

In het parfumflesjesmuseum van Winkel mag je niet fotograferen. Het lot neemt een wending. Ik was er toch niet naar binnen gegaan. Niet mijn ding. Ook positief: het regende heel lang, maar minder dan verwacht.

Het best voor het slot. De Jan Hop lag klaar voor vertrek. Die pont komt in een liedje voor. "Het was op de cd Koper in het nummer Ceremoniemeester dat T met pont Spijkerboor overvoer en niet een kwartje maar een hele gulden fooi gaf!", aldus Ferry Heyne, de zanger van Kift, een paar jaar geleden.

“Je bent net op tijd,” zei de huidige veerman. Het maakte mijn rit mooier.


Geen opmerkingen: