zaterdag 9 maart 2013

Volume




Boosheid

In de werkkamer van mijn moeder hangt een houtplaksel van haar lang geleden overleden broer. Het verbeeld de Vischpoort in Harderwijk. Vandaag begin ik er samen met een vriend een fietstocht naar Amsterdam.

Later kwamen we door Spakenburg. Even spraken we over het geloof. Of het streng protestantisme gemeenschappen bindt of individuen juist dwingt zich aan de verouderde groepsafspraken te houden. Ik moest aan mijn vader en oma denken die er nogal klappen van hadden gekregen. Ik zei dít uit boosheid net te hard.

In de lucht hingen de klanken van kuifeenden, smienten, grutto's en kieviten. Precies goed.


De foto's zijn gemaakt op 7 maart in Amsterdam. Volgens mij hebben ze niks met de tekst te maken, maar ik vond het wel een mooie serie. Daarom staan ze erbij. Je kan ze aanklikken voor een grotere versie.







Op de dag dat ik fietste was het Vrouwendag. Een beter liedje voor 8 maart kon ik niet vinden. Luister maar even naar de tekst.

Geen opmerkingen: