zondag 25 mei 2014

knetterhard




Op een pontje 6 km verder. De vorige miste ik op een haar. Mijn poten doen pijn. Waarom vragen mensen altijd meer dan ik aan kan. De gedachte zal wel zijn: hij doet dit of dat, dan kan hij zus-of-zo ook wel. Alsof ik zelf niet kan bepalen wat goed voor me is en hoeveel ik kan of wil. Als de vraag is voor iets dat ik belangrijk vind of van iemand die ik waardeer, dan zeg ik maar moeilijk nee. Dat kwam deze week twee keer voor. Stomkop.

De sleper Saturnus vaart knetterhard achteruit voorbij. Aan de overkant ga ik volle kracht naar 't Noorden.

Bij Petten kreeg ik telefoon, stopte, en zag een icarusblauwtje landen. Aan de dijk bij de Marine-officiersclub duikt een zeehond kopje onder en staan een paar paardenbloemen op het verder kale talud. Je een zou een half uur moeten bekijken hoe mooi ze zijn: alleen naar die bloemen of 39.317 andere planten, golven, kiezels of dieren.




Geen opmerkingen: