vrijdag 28 februari 2014

Herhaling




Seizoenen

Vandaag bloeide de gele kornoelje al weer. Vorig jaar zag ik dat voor het eerst bewust. Ook volgend jaar zal de struik bloeien, een schier eindeloze herhaling. De futen balsen in de sloot. Er hangt een opgeruimde sfeer in de lucht. Zo is het iedere lente opnieuw. Steeds zie ik er wat nieuws van. En nu: een nieuwe lente, een nieuw geluid? Of denk ik als in de herfst en winter de bladeren en de bomen vallen dat ik weer alleen windeieren heb gelegd.



5 opmerkingen:

Rob zei

Mijn sleedoornhaag staat al weer een week te bloeien.

Een verlengde herfst gaat moeiteloos over in een vervroegd voorjaar.

Vriendelijke groet,

martin zei

Rob die gele kornoelje zette ik vorig jaar op 7 maart bloeiend op de foto. Die was er ook in dat zeer koude voorjaar vroeg bij. Maar er zijn ook plantjes die het in 2013 pas een maand, of nog meer, later bloeiden.

Antoinette Duijsters zei

Lente, prachtig.

Anoniem zei

Vooral die onderste foto met groene twijg door het oranje borduurwerk vind ik boeiend in de lente.

Appelvrouw

martin zei

Borduurwerk en groene twijg, mooi titel voor die foto.