zaterdag 16 november 2013

Muizenissen




Griezel

Een hele reeks kleine ongemakkelijke zeurdingetjes kwam voorbij aan het begin van de dag. Klein bier niets om je druk over te maken. Maar waar is dan die de flinke kroes?

Op weg naar het station voor de trein naar Den Helder passeert een Britse grote grijze griezel. Het is de Duncan (D37). Jarenlang heb ik me veel met de marine beziggehouden. Ik vraag me dan ook gelijk af hoeveel groter dit schip is dan de Nederlandse Luchtverdedigingsfregatten (8.000 versus 6.000 ton) en welk deel was ook al weer van Nederlands ontwerp en speelt nu mee in het NAVO-raketschild? Ik maak foto's en mis daardoor mijn trein.

In de natuur en bij zee zal ik alles van me af schudden. Het tegendeel is waar. Als een soort Archie weer ik in mijn zadel een lawine van muizenissen, ongemakken en frustraties af. Als toetje op de tocht twee lekke banden (de tweede in het donker als ik mijn reserve band al gebruikt heb). Niets om je druk over te maken.

Je kan de foto's aanklikken voor een grotere versie. Bovendien krijg je soms informatie als je er met de muis op gaat staan.


Geen opmerkingen: