zaterdag 18 februari 2012

ijsgetingel


verdoving

Het is weer tranentrekkend mooi vandaag. Het blijft me verbazen te merken dat de natuur zo kan ontroeren. Het is misschien het contrast met de wereld uit de krant die zich door de schoonheid op je stort.

Het is druk langs het water. Daar waar het ijs kruit staan auto's geparkeerd. Mensen met camera in de aanslag stappen uit. De snackkar bij Lelystad is bijna uitverkocht. (De frietenbakster vertelt dat die bij Almere voorgoed gestopt is. Ik schreef wel eens over die kar. Maar dat staat hier los van.)

Deze week las ik weer een boek uit. Het gaat vooruit met mijn leesgedrag. Dit maal De verdovers van Anna Enquist. De flaptekst vertelt dat het onder andere gaat over de remedie die werk en discipline kunnen bieden. Ik weet al lang dat flapschrijvers vooral schrijven wat verkoopt en een loopje kunnen nemen met de inhoud.

Het boek gaat in hoofdzaak over twee medische disciplines (anesthesie en psychoanalyse) waarbij de werkelijkheid onder ogen wordt gezien of juist verdoofd. Werk als remedie? Werk kan een verdovende factor zijn, ook al lijkt het omgekeerd. Of werk prikkelt het denken, terwijl het lijkt om het tegenovergestelde te gaan. Als louterend wordt het in dit boek niet beschreven.

De hoofdpijn waar ik vanmorgen al vroeg mee wakker werd is gebleven vandaag. Het getingel van het ijs heeft hem niet verdreven. En fietsen helpt blijkbaar ook niet tegen alles. Tijd voor wat paracetamol, koken en daarna werk. Zo ging ik toch nog zonder barstend hoofd naar bed.

9 opmerkingen:

Jan de Stripman zei

Mooie plaatjes ! Werken en verdoven dien je met mate te doen, zoals eigenlijk alles, zelfs fietsen...;o)

Jan de Stripman zei

Er is iets geks met je blog aan de hand, Martin. Ik krijg een groot geelomrand, maar leeg frame aan de rechterkant te zien dat deels je rechterkolom overlapt...

martin zei

Jan fietsen met mate doe ik op het moment wel. Gisteren ook een stukje uit mijn begin tijd en niet meer. Wel veel foto's gemaakt van ijs en vogels.

Oh en ik zie daar niets van. Ik heb dat nieuwe dashboard genomen. Ik kreeg mijn oude opmaak niet mee. Nu lijkt het voor mij weer heel aardig.

Jan de Stripman zei

Misschien ligt het aan Google Chrome, dat gebruik ik de laatste tijd om nieuwe blogs te plaatsen. In Firefox ziet je blog er wel goed uit...

martin zei

In Explorer doet hij het ook al niet. Dan zit er blijkbaar niets anders op dan Gooogle Chrome installeren.

martin zei

Jan ik heb nu Chrome geïnstalleerd en zie niets meer.

Jan de Stripman zei

Helemaal niets ?

Het opmaken v/d blogs gaat wel prettig met Chrome. Misschien was het gewoon een vuiltje. Ik zal eens kijken hoe het er nu bij mij met Chrome uitziet...

Jan de Stripman zei

In Chrome lijkt het nu prima !

Jan de Stripman zei

Ook reageren gaat nu beter, dat zag er vanochtend nogal rommelig uit... Probleem opgelost !