zaterdag 26 januari 2013

Gedichtendag 2013 bijdrage





trillend


voor het slapen de radio aan
geluid geordend in de tijd
de noten passen bij mijn denken
muziek van Nicholas Maw

overdag kwam de gore waarheid
uit de zijlijn van een oorlog op me af
wegkijken is de eerste reactie
als wandaden zo groot zijn
niet meer te bevatten
niet meer aan te zien

voor het slapen de oren open
en dan hoor ik die viool
die huppelt trillend door de nacht
klanken gemaakt door mensen


martin broek


Muziek Vioolconcert (1993) Nicholas Maw


6 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtige muziek.

martin zei

Ja jammer dat ik het niet heelmaal heb kunnen vinden.

Anoniem zei

8 minuten is toch ook wel heel lang!
(voor mij dan, want ik luister nog maar zo zelden naar muziek)
Het zou me niet echt verbazen als ie in mijn oude collectie zit, maar om te gaan spitten in al die cd's zie ik niet zitten.

Dankjewel voor het laten luisteren.

martin zei

Dat is ook zo. Hij is gewoon te koop of te leen en op de radio hoorde ik hem helemaal, dus daar gaat het niet om. Voor de bezoeker van dit blog dacht ik. Maar die zijn het waarschijnlijk wel met je eens.

Anoniem zei

Heerlijk op deze sombere zondagmorgen,want het is somber kan weg op de fiets, nat en pap op de weg.

martin zei

Draver na de pap komt weer het asfalt, beton en keien om overheen te gaan. De laatste keer maakte ik meer foto's dan kilometers.