vrijdag 8 juni 2012

Geen rondje in 2012


In 2009 begon ik met die rondjes om het IJsselmeer. Het kwam, omdat ik met de fiets achter een man van 80+ jaar had gehangen om harder te gaan dan ik zelf (nog geen 50 jaar) kon. De bedoeling was om nog enigszins op tijd te zijn om mijn kinderen uit school te halen. De man vond dat ik over kon nemen, maar daar had ik de asem niet voor. Hij vroeg toen: "Hoe oud denkt U dat ik ben?" Een vraag waarop je bijna geen eerlijk antwoord kan geven. Bij hem wel. Wie denkt nu dat een man met die leeftijd nog zo kan rijden. Hij vertelde me toen dat hij ieder jaar een rondje om het IJsselmeer reed. In Broek op Langendijk sloeg hij af en ging naar huis.

Ik trapte verder en nam me voor ook ieder jaar zo'n rondje te gaan rijden. Of dat gelukt is kan ik niet meer vinden. Uit 2009 is er een verslagje. Uit 2013 tot 2021 ook. Er is sinds 2019 sprake van een bus over de Afsluitdijk. Uit 2012 heb ik geen foto's en mijn dagbloek heeft het er ook niet over. Wel reed ik naar Stavoren en ging met de Bep Glasius weer naar Enkhuizen. Het stormde die dag (als ik alles terug lees onweert of stormt het vaak rond die tijd.

Op tijd voor de kinderen zou ik in 2009 niet meer zijn. Een vriendinnetje van de jongste belde ik op om te zeggen dat ik er aan kwam.

Geen opmerkingen: