zondag 13 mei 2012

Zijn tuintje ligt aan de randweg tussen Halfweg en Haarlem. Een groot deel is omgespit een ander deel moet nog. Naast zijn tuin ligt nog een groot deel braak.

De buren zijn vertrokken. De een omdat hij verhuisde. Van de ander is de vrouw invalide geworden en die moet haar verzorgen. De vierde is vanwege zijn leeftijd gestopt. Op je tweeëntachtigste stoppen met tuinieren; velen zouden ervoor tekenen.

Zelf komt hij uit Amsterdam. Ook een flink stuk rijden. Zijn oogst is om zelf op te eten of weg te geven. Hij verbouwt aardappels, wortelen en uien. Kan allemaal goed bij de couscous, maar je kan er ook een lekkere hutspot van maken, bedenk ik me. "Bedankt," roept hij me nog na.

4 opmerkingen:

Antoinette Duijsters zei

Mooi, mijn vader was ook een echter tuinman, tot op het laatst.

martin zei

Mijn vader bijna tot op het laatst. Hij waste de spinazie in het bad. Hij gaf ook iedereen wat.

Jan de Stripman zei

Mijn ouders hielden de moestuin van Opa en Oma bij. Dat was voor die verhuisden naar een woning met een minituintje. Daar verbouwde Opa alleen nog wat aardbeien. Zelf probeer ik nu kruiden te kweken op balkon. met wisselend succes...;o)

martin zei

Je hebt het van geen vreemde!